18-08-2019  - MCH Presse

Brands og besøgende: Formland er stedet at være

Brands og besøgende: Formland er stedet at være

Flere store interiørmastodonter var med, da Formland Autumn 2019 fra 15.-18. august fandt sted. Foto: MCH/Tony Brøchner

Interiør- og designvarer er nysgerrigt blevet betragtet, handler er blevet indgået, og unik viden er blevet udvekslet under Formland Autumn 2019, der søndag nåede sin afslutning efter fire inspirerende messedage i MCH Messecenter Herning. Såvel udstillere som besøgende har rosende ord til overs for messen.

Kreativiteten blev hædret
Branchemagasinet Designbase hædrer hvert år Danmarks mest innovative og nytænkende design- og interiørbutik, og i år gik prisen til Sinnerup Aarhus, der fik hæderen tildelt søndag under Formland. Med prisen følger en nominering til Global Innovations Awards (GIA) i Chicago, hvor verdens mest nyskabende butikker hyldes.

Formland i tal
Besøgende Formland Autumn 2019: 11.913

Besøgende Formland Autumn 2018: 11.892

Med trendsættende miljøer, flotte udstillinger og et oplægs- og aktivitetsprogram med forretning, forandring og nytænkning i fokus har Formland Autumn 2019 som Danmarks største af sin slags fra 15.-18. august budt på et unikt og inspirerende oplevelsesunivers.

Fordelt over ti messehaller gik besøgende nysgerrigt på opdagelse hos 468 udstillere - prominente som upcoming brands - i MCH Messecenter Herning. Blandt udstillerne var det danske interiør- og møbelbrand Normann Copenhagen, som har en helt særligt tilknytning til Formland sammenlignet med udenlandske messer, afslører administrerende direktør Poul Madsen:

- At komme på Formland føles som at komme hjem efter at have været bortrejst til udlandet; familiært og velkendt, høj service, gode rammer og glade besøgende. Danmark er vores største marked, og derfor har vi et særligt forhold til messen og menneskene, der kommer her. Vi møder både beslutningstagerne og butikspersonalet, så det er det bedste sted for os at fremvise vores produkter til flest mulige på så kort tid som muligt, siger han.

Også Rosendahl Group Design, der på Formland var repræsenteret med alle sine ni brands, betegner Formland som et godt mødested. Ifølge Marie Kristine Schmidt, Vice President for virksomhedens Design, Brand & Marketing-afdeling, er Formland unik på den måde, at den samler branchen og interessenterne.

- Vi får mulighed for at se, hvad der rører sig i hele branchen, og får samtidig selv lov til at vise vores produkter og brands frem på en måde, hvor vi kan få fortalt historierne bag og møde både eksisterende og nye partnere én-til-én. Deltagelse på Formland er en rigtig god mulighed for at etablere nye partnerskaber og få vist det samlede aftryk af vores forretning frem, siger Marie Kristine Schmidt.

Udenlandsk interesse
Der er også begejstring at spore hos de i alt 11.913 besøgende, som tæller såvel danske som internationale forretningsfolk. Indkøbere og butiksmedarbejdere fra i alt 28 lande var repræsenteret på messen, og én af dem var hollandske Anna Borsboom fra Stylink, der besøgte messen for første gang. Sammen med en delegation fra en række af Hollands største museer var hun på Formland for at spotte skandinaviske trends.

- Normalt tager vi på messe i Paris for at se, hvad der sker i branchen, men vi vil også gerne følge med i, hvad der sker inden for dansk og skandinavisk design, og derfor valgte vi at besøge Formland. Messen giver et bredt indblik i, hvad der sker på dette marked, siger Anna Borsboom og tilføjer, at hun under sit besøg fandt flere interessante elementer til museumsbutikkerne.

MCH: Tak og tillykke til udstillerne
Udstillernes bekræftelse af at Formland er branchens personlige og faglige mødested, glæder MCH's administrerende direktør Georg Sørensen.

- Først og fremmest en varm tak og tillykke til udstillerne og samarbejdspartnerne, der med deres passionerede indsats har skabt et unikt og inspirerende oplevelsesunivers, hvor de besøgende kunne opleve hele den danske designbranche samlet på ét sted, siger Georg Sørensen, der fortsætter:

- Vi er taknemmelige over, at vi for 71. gang har sat rammen for det personlige møde mellem udstillere og de besøgendes forretninger. Den tillid forpligter, og vi vil fortsat gøre os umage og skabe forandring og fornyelse på Formland.

Formland Spring 2020 finder sted fra 30. januar til 2. februar.

Se video med highlights fra Formland Autumn 2019 


Se flere billeder

Tilmeld nyhedsbrev

Få vores nyhedsmail med nyt om events og store oplevelser og bliv opdateret på, hvad der sker i MCH.

Hold dig opdateret om MCH's arrangementer