17-08-2020  - MCH Presse

Det trygge personlige møde i fokus på Formland

Det trygge personlige møde i fokus på Formland

Formland Autumn 2020 var den 73. udgave af interiør- og designmessen. Foto: MCH/Tony Brøchner

Relationer er blevet styrket, produktnyheder er blevet handlet, og inspiration er blevet delt på Formland Autumn 2020, der samlede interiør- og designbranchen til fire dage med mulighed for at mødes i trygge rammer.

Fagligt indkøbscenter

  • Den 73. Formland-messe var den første gennemførte messe siden nedlukningen i marts.
  • Messeaktivitet er omfattet af det regelsæt for antal kvadratmeter pr. person, som også kendes fra landets stormagasiner og storcentre.
  • MCH har som tillæg udviklet konceptet TrygtMCH, der med grundprincipperne antal, afstand og hygiejne sikrer branchen et både ansvarligt og attraktivt mødested.

    Læs mere her.

Værdien af det personlige møde var til at tage og føle på under Formland Autumn 2020, der søndag nåede sin afslutning efter fire inspirerende dage med netværk, nyheder, vidensdeling og tidens største trends på programmet. Såvel udstillere som besøgende fremhæver muligheden for atter at kunne mødes med kunder og kolleger i trygge rammer som et af messens absolutte højdepunkter.

En af dem er udstiller Camilla Dybdal Christensen, administrerende direktør i designvirksomheden AU Maison, der netop deltog på Formland for at mødes med eksisterende og nye kunder.

- Det har været så skønt omsider at være i øjenhøjde med kunderne igen. Kvaliteten af de besøgende har virkelig været høj, og allerede fra start torsdag kom kunderne i et godt flow. Så vores forestilling om, at messen denne gang ville blive en lidt mere rolig en af slagsen pga. corona, blev gjort fuldstændig til skamme. Vi har haft en fantastisk messe, hvor vi har præsenteret vores fire brands, fået rigtig fine ordrer og samtidig en god dialog med vores kunder, fortæller Camilla Dybdal Christensen, der tilføjer:

- Men Formland er også meget mere end bare salg. Man bliver simpelthen en bedre organisation af det fællesskab, som messen giver. Messen er med til at styrke ens DNA og skabe et særligt sammenhold i vores eget team og i branchen bredt, fastslår hun.

Et boost til hele branchen
Samme oplevelse har Jan Tasholm Jørgensen, der er Market Manager i Eva Solo.

- Det giver et boost til hele branchen, at Formland samler de forskellige brands under ét tag, og at vi står samlet som branche og viser, hvad vi som leverandører har at byde på, siger han og fortsætter:

- Formland giver os en unik mulighed for at iscenesætte vores produkter i forskellige miljøer, så de både begejstrer, motiverer og inspirerer butikkerne. Det er ikke det samme på en iPad eller i en salgskuffert - det fysiske møde er relationsopbyggende og med til at skabe grobund for dybere dialoger. Det er det, en messe som Formland virkelig kan, understreger han.

Paustian: Formland er altid et besøg værd
Muligheden for dialog bliver også fremhævet af administrerende direktør i Paustian Aarhus Susanne Kristensen, der oplevede messen som et trygt mødested.

- Vi sparer meget tid ved at besøge Formland, hvor branchen er samlet, og hvor vi på få dage kan møde alle vores leverandører og også kigge efter nye. Jeg nød dialogen med leverandørerne og har som altid fået en masse inspiration med hjem. Formland er et besøg værd hver eneste gang, og vi kan på ingen måder undvære messen. Aldrig, fastslår hun.

Positive tilkendegivelser bringer glæde
Hos arrangøren MCH A/S glæder ledelsen sig over indkøbernes og udstillernes tilkendegivelser.

- Tryghed var en afgørende faktor på denne Formland-messe, og vi glæder os derfor over, at vores koncept TrygtMCH er blevet så godt modtaget. Samtidig glæder vi os over købelysten på messen, der viser, at messer kan være med til at styrke handlen og dansk erhvervsliv, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Formland Autumn bød på 284 udstillere og blev besøgt af 5.729 fagfolk, og tallene skal ses i lyset af coronasituationen i Danmark og det øvrige Europa. Arrangøren hæfter sig ved, at andelen af butiksejere blandt de besøgende er steget fra 16 til 24 procent, hvilket kan være medvirkende til købelysten på messen.

MCH's næste interiør- og designmesse, Formland Spring, finder sted 4.-7. februar 2021.

Tilmeld nyhedsbrev

Få vores nyhedsmail med nyt om events og store oplevelser og bliv opdateret på, hvad der sker i MCH.

Hold dig opdateret om MCH's arrangementer