På tværs af messen, i de forskellige konceptområder og især på den populære Speak Up-scene er vidensdeling en integreret del af Formland - og det er der flere gode grunde til.
- Vidensdeling er afgørende i interiør- og designbranchen, fordi branchen konstant udvikler sig. Foredrag, workshops, trendudstillinger og andre aktiviteter på messen giver mulighed for at holde sig ajour med nye trends og forbrugeradfærd. Ved at dele viden og erfaringer kan vi sammen skabe mere innovative og bæredygtige løsninger, der ikke kun gavner den enkelte, men også branchen som helhed, forklarer administrerende direktør i pej gruppen Louise Byg Kongsholm, der er imponeret over programmet på Speak Up-scenen:
- Når jeg ser på det samlede program på Speak Up-scenen, er jeg imponeret over diversiteten og kvaliteten af emnerne, der bliver behandlet. Det er tydeligt, at der er et stærkt fokus på aktuelle og relevante emner, som berører branchen, og det gør det til en uvurderlig platform for vidensdeling og netværk.
Selv bidrager Louise Byg Kongsholm med foredraget 'Nøgletrends og forbrugeradfærd', hvori hun fokuserer på, hvordan virksomheder kan tilpasse sig de seneste tendenser inden for forbrugeradfærd og dermed imødekomme den moderne forbrugers behov og ønsker.
Foredragsholder: Formland tilbyder en unik kombination
Blandt de mange andre foredragsholdere kan de besøgende se frem til at opleve Christie Nielsen, der er Research Manager og Head of Consumer Insights i Brandhouse. Hun taler under titlen 'Stærke brands i et ekstremt omskifteligt marked' om forbrugernes skiftende mindset, der er en konsekvens af de udfordrende og kaotiske tider. Hun vil udforske og via inspirerende, kreative cases illustrere, hvordan man kan opbygge et robust brand ved at anvende filosofien Branded Behaviour. Og hun finder det helt oplagt at tale om disse emner på lige netop Formland.
- Formland er en yderst velegnet platform for foredrag og vidensdeling inden for interiør- og designbranchen. Udover at fungere som en platform for informationsudveksling er Formland også en kilde til inspiration inden for bolig og interiør. Denne begivenhed tilbyder en unik kombination af faglig indsigt og kreativ inspiration, hvilket gør den til et ideelt sted for branchefolk at dele viden, opdage nye trends og styrke deres netværk, konstaterer Christie Nielsen og tilføjer, at hun glæder sig til igen at opleve den dynamik, som publikummet på Formland bidrager med.
Formland: En prioritet at skabe en helhedsoplevelse
Og det er netop Formlands ambition - at kombinere forskellige typer indhold og på den måde skabe en på alle måder udbytterig messe, der når hele vejen rundt, konstant er i bevægelse og følger med tiden.
- Når vi udvikler og planlægger Formland, er det altid en stor prioritet at skabe en helhedsoplevelse for vores besøgende. Vi skal danne bro mellem brands og indkøbere, men vi vil også tilføje et ekstra lag af oplevelser og viden, som man kan tage med fra messen. Her er Speak Up-scenen en vigtig hjørnesten, og vi er stolte over det højaktuelle foredragsprogram og de dygtige eksperter, som vi kan byde ind med på Formland Spring, lyder det fra Flemming Andersen, der er projektleder på Formland.
Se det samlede program på Speak Up-scenen hér.
Formland Spring finder sted i MCH Messecenter Herning 4.-6. februar 2024. Læs mere hér.