15-08-2023  - MCH Presse

Formland klar med inspirerende trendzone og nyt salonkoncept

Formland klar med inspirerende trendzone og nyt salonkoncept

Trendzonen er altid et tilløbsstykke på Formland - her ses det populære område, som det tog sig ud på Formland Spring 2023. Foto: MCH/Tony Brøchner.

Interiør- og designbranchens mødested Formland byder på 422 udstillere fordelt på ti haller og et væld af inspirerende aktiviteter, når messen atter udspiller sig i MCH Messecenter Herning 20.-22. august 2023. Også Trendzonen og den nye Salon d'Amour skabt af henholdsvis Studie FlyHelsted og trendekspert Anette Eckmann er på tapetet.

Det bliver traditionen tro et både æstetisk og horisontudvidende overflødighedshorn af nye trends og tendenser, når årets udgave af Formland Autumn på søndag slår dørene op til tre inspirerende dage med udstillere, nye design og løsninger til både inde og ude, talks, oplæg og workshops. Desuden kan messens besøgende igen se frem til at gå på opdagelse i en trendzone kreeret af Studie FlyHelsted - et område, der denne gang har fået titlen 'Grounded - The Element of Living'.

Årets trendzone er en kontrastfuld størrelse, hvor elementerne jord, ild, vand og luft skaber sammenhæng, og farvepaletten skaber variation. Studie FlyHelsted er gået tilbage til rødderne og har samtidig vendt vrangen ud - og på messen kan de besøgende blive meget klogere på tankerne bag.

- Den daglige trendtalk er et verbalt supplement til Trendzonen, hvor vi giver et indblik i overvejelserne bag zonen, den kreative proces og de forskellige lag, som området er bygget op om. Vi laver nogle nedslag, ser på tidens tendenser og hjælper butikkerne ved at sætte ord på, hvad de selv kan gøre - og vi konkretiserer, hvad vi taler om, ved løbende at udpege specifikke tiltag i området, fortæller indretningsarkitekt Mille Fly fra Studie FlyHelsted.

Ifølge Studie FlyHelsted søger mennesket i vor foranderlige, moderne verden efter mere balance og tryghed, hvorfor tillid og gennemsigtighed bliver stadig vigtigere for os - en tese, der ikke mindst er interessant for butiksdrivende.

- Det gælder rigtig meget om at være tydelig, for jo tydeligere man er, desto nemmere er det at navigere i for kunden. Butikker kan derfor med fordel være åbne om sin indkøbspolitik, for hvis en kunde finder ud af, at man deler eksempelvis mindset, drømme, politiske holdninger og indstilling til miljø, så kan det skabe en helt særlig loyalitet. Derudover har især mindre butikker også meget at vinde ved at gøre oplevelsen personlig og skabe opmærksomhed om alle stedets gode historier, mener Mille Fly.

Event- og workshopområde med fokus på passion og kærlighed
Andetsteds på Formland finder man det skræddersyede event- og workshopområde Salon d'Amour skabt af trendekspert Anette Eckmann - et område med fuldt fokus på samvær og nærvær, passion og kærlighed.

- Kunder vil ses, høres og behandles med respekt og personlighed, og bliver de ikke det, finder de et andet sted at handle. God betjening, god service og gode oplevelser betyder alt - behandler man kunder på en kærlig og personlig måde, resulterer det i loyale, købsmotiverede kunder, der kommer igen og igen, fastslår Anette Eckmann og fortæller om salonkonceptets relevans i 2023:

- Salonkulturen er topaktuel i en tid, hvor man sidder i hver sin boble. I Salon d'Amour er der mulighed for at tilegne sig ny viden, lære, udveksle meninger og opnå nye kundskaber i samvær med andre i branchen. Det har mennesket til alle tider brug for.

Besøgende i salonen kan deltage i en række gratis events og workshops om alt lige fra kager og vintagepynt til mode med fokus på bæredygtighed - og på den måde blive inspireret til selv at skabe events og oplevelser i egen butik.

422 udstillere og et tag selv-bord af foredrag og debatter
Udstillerne på Formland er som altid inddelt i en lang række temainddelte universer, der foruden interiør og design favner eksempelvis livsstil, fashion, gastronomi og outdoor - sidstnævnte findes i en ny hal med fokus på udendørsmøbler og tilbehør til udeliv.

Derudover byder messen denne gang på Danske Dekoratører, der med hjælp af farver beskæftiger sig med livets facetter, det organiske sanseunivers GREENHOUSE, og Circular Formland Days, der udelukkende tæller udstillere med fokus på cirkularitet og bæredygtighed.

I Eventkøkkenet kan de besøgende se frem til at lade sig inspirere og underholde af udstillere, der tryller med nytænkende drinks og gastronomi, og i Mette Hagedorns butikskoncept WHOSAIDTRASH zoomes der ind på design, genbrug og upcycling.

Speak Up-scenen danner rammen om et regulært tag selv-bord af foredrag og debatter, og blandt de mange, der gæster scenen, finder man livsstilsekspert og foredragsholder Mads Arlien-Søborg, trendforsker og CEO i pej gruppen Louise Byg Kongsholm og konceptudvikler, foredragsholder og stylist Stine Grubbe.

Formland Autumn 2023 finder sted i MCH Messecenter Herning 20.-22. august 2023. Læs mere hér.


Se flere billeder