Efter et år uden messer i MCH var administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen torsdag med i et live-interview under titlen ’Spørg Georg’ i samarbejde med Jyske Bank TV. Interviewet blev sendt direkte fra førstedagen på interiør- og designmessen Formland, og her kunne seerne stille spørgsmål til Georg Sørensen, som åbent og ærligt svarede på spørgsmål om 17 måneder med nedlukninger og restriktioner, men samtidig var fremadskuende mod et tætpakket efterår.
Op- og nedture
Journalist Thomas Ross fra Jyske Bank TV styrede slagets gang, og et af spørgsmålene til Georg Sørensen var, hvad der personligt havde været det sværeste for ham under nedlukningen, og hvad der havde glædet ham mest. Til det svarede Georg Sørensen:
- Det sværeste har været uvished og at se, hvad det har gjort ved medarbejderne og virksomheden og ved alle dem, som er afhængige af virksomheden. Man skal tænke på, at det her er som ringe i vandet, og det påvirker både byen og egnen. Det, der har holdt mig i gang, har været, at der er så meget at kæmpe for og så meget værdi i det for byen, egnen og hele Danmark, for vi er jo et mødested for hele Danmark.
- Det, der glæder mig allermest, er, at vi står her i dag. At virksomheden har overlevet den her periode, og at vi kigger fremad. Vi er på ingen måde i mål endnu, men jeg tror på, at det nok skal lykkes, svarede Georg Sørensen.
Et andet spørgsmål gik på, hvordan Georg Sørensen havde tænkt sig at genetablere MCH-ånden efter et års nedlukning. Til det lød svaret:
- Den er intakt, det er jeg på ingen måde i tvivl om. Vi har mere end 65 års erfaring med at skabe oplevelser. Vores mission er at være det unikke mødested, og vores vision er at være dem, de andre kigger efter. Det har vi tænkt os at holde fast i, og vores medarbejdere har en høj anciennitet. MCH-ånden er intakt, og den skal vi blive ved med at have med os. Det er et løfte, sagde Georg Sørensen.
Det personlige møde er vigtigt
Under det 30 minutters lange live-interview blev der også vist indslag med udstillere og indkøbere fra Formland, som hver især kom ind på betydningen af det personlige møde. Her medvirkede blandt andre Daniel Henriksen fra Hübsch, som var glad for at være tilbage på Formland:
- Det giver os noget andet at komme ud og se kunderne i øjnene. Man kan holde mange Zoom- og Skypemøder, men øjenkontakten og nærværet får man ikke på samme måde gennem kabler, som man gør, når man står ansigt til ansigt med sine kunder. Relation og netværk er en enormt vigtig ting i vores branche, og det får man bare på en anden måde, når man står her på Formland, sagde Daniel Henriksen, sales og marketing director hos Hübsch.
Øvrige medvirkende i indslaget var repræsentanter fra blandt andre Stelton, pej gruppen, Kop & Kande og Imerco.
Se eller gense hele interviewet med Georg Sørensen her (27 min).