Der var besøgsfremgang i forhold til Outlet-Messen sidste forår, da MCH Messecenter Herning gjorde status efter forårets største shoppingweekend. Selvom weekenden bød på fantastisk solskinsvejr, mødte 12.046 besøgende op for at købe alt fra modetøj, sko og sportsudstyr til elektronik, legetøj og isenkram. Sidste forår gæstede 11.547 Outlet-Messen, så i år var der 499 flere, der shoppede i Herning her i weekenden 6. – 7. april.
Outlet-Messens 121 udstillere sørgede for, at de besøgende havde rigeligt at vælge mellem, da der skulle hentes forårsforsyninger hjem, og projektchef Anders Ladefoged Mortensen fra MCH Messecenter Herning kunne glæde sig over, at de besøgende mødte op med stor købelyst.
- Igen i år slog de besøgende til, da de havde muligheden for at gøre nogle gode handler. Der var god stemning, høj energi og tryk på transaktionerne både lørdag og søndag. Det er en ren fornøjelse at arrangere Outlet-Messen, fordi kundernes købelyst er stor, samtidig med at udstillerne står klar med flotte stande og gode varer til fantastiske priser, siger Anders Ladefoged Mortensen og fortæller, at flere af udstillerne allerede nu glæder sig til Outlet-Messen i efteråret.
Udstillerne fyldte tre haller med gode tilbud
I hele tre haller kunne de besøgende shoppe indenfor kategorierne Mode Bazaar, Bolig, Rollinger, Livsstil, Sport og Mandfolk. Det samlede varesortiment bød derfor på et bredt udsnit af varer til både ham og hende, børn og unge, skiløbere og golfspillere, friluftsmennesket og ferieelskeren samt huset og haven.
En af Outlet-Messens udstillere var Joachim Brinck fra Brinck Isenkram, som har været fast inventar til både forårs- og efterårsmessen de sidste fire år.
- Vi er 100 procent tilfredse. Fredag kørte vi ind med 41 paller fyldt med varer, så vi var klar, da kunderne kom lørdag morgen, og alligevel måtte jeg hente yderligere seks paller lørdag aften for at have varer nok til søndag. Det er helt specielt her i Herning. Kunderne kommer virkelig for at købe noget, og jeg kan ikke mindes noget andet sted, hvor det går så godt for os, som det gør her. MCH har bare styr på det. Det er professionelt sat op, og derfor tager vi de fede tilbud med, fordi det skal kunderne have, når de kommer her på Outlet-Messen, siger Joachim Brinck.
Kø fra morgenstunden og god stemning
Der var kø både lørdag og søndag op til åbningen, og det bemærkede Karina Stokholm, som er head of retail hos Bianco.
- Det har været rigtig fint. Der var kø fra morgenstunden, og der har været flere perioder med ekstra tryk på. Der er et godt flow i varerne, og vi vil gerne give de besøgende en god oplevelse ved, at de får nogle gode varer til en god pris. Vi havde flere besøgende, der sagde til os, at de slet ikke skulle have købt sko, men når de nu var her, og det var nogle gode tilbud, så ville de gerne slå til, siger Karina Stokholm. Det var første gang, at Bianco var med som udstiller, og skomærket havde høje forventninger til Outlet-Messen.
- Messen lever op til vores forventninger, så vi kan godt finde på at komme igen til efteråret. Her er en god stemning, og jeg synes, at man fra messecenterets side gør sig rigtig umage ved at skabe de rette rammer med en DJ, lounge-områder, og så er de mennesker, der arbejder for MCH, enormt hjælpsomme, og det er positivt, siger Karina Stokholm.
12.046 besøgende deltog til forårets messe, og Outlet-Messen finder sted igen næste gang i efteråret, hvor dørene åbnes til endnu et shoppemekka 9. - 10. november 2019.