10-11-2019  - MCH Presse

Stor købelyst blandt besøgende på Shopping- og outletmessen

Stor købelyst blandt besøgende på Shopping- og outletmessen

Dankortautomaterne glødede til weekendens Shopping- og outletmesse i MCH Messecenter Herning. Foto: MCH/Tony Brøchner

Shoppenettene bugnede hos de tusindvis af besøgende, der i weekenden lagde vejen forbi Danmarks største shoppeevent i MCH Messecenter Herning. 135 udstillere stod klar med skarpe tilbud, ligesom messen bød på konkurrencer og oplevelser for hele familien.

Efterårsgarderoberne er blevet opdateret, børneværelserne har fået nyt legetøj, og stuerne er blevet opgraderet med nyeste inventar. Alt sammen efter et besøg i MCH Messecenter Herning, der 9.-10. november inviterede indenfor til Danmarks største shoppeweekend.

Tusindvis af besøgende slog sig løs til Shopping- og outletmessen, der var spækket med såvel aktiviteter som skarpe tilbudsvarer til både store og små. Både lørdag og søndag stod de besøgende i kø, og det gik ikke ubemærket hen hos de 135 udstillere, der weekenden igennem havde travlt på standene.

Fantastisk salg og god stemning
- Vi har haft rigtig travlt, for salget på messen er fantastisk – det har det været, hver eneste gang vi har været med, og denne gang er ingen undtagelse. Vi har deltaget 10-12 gange, og det er allerede noteret, at vi skal af sted igen næste gang. Vi vil ikke gå glip af en Shopping- og outletmesse, fortæller Jan Fals, direktør i Unit Denmark, som sælger mobilt tilbehør og gadgets.

Han bliver suppleret af Morten Schilder, indehaver af mærketøjsbutikken Vangsgaard, der har deltaget på både forårs- og efterårsmessen gennem otte år.

- Vi har gennem tiden oplevet, at der er rigtig mange gode mennesker, der gerne vil handle med os her i Herning, så vi bliver ved med at komme igen. Stemningen har også denne gang været rigtig god, og vi har været godt besøgt, så vi har kun positive gloser at kaste efter messen, siger Morten Schilder.

Købelysten og den gode stemning blev også noteret hos tøjbrandet SELECTED, der samtidig bed mærke i messens høje standard:

- Det er første gang, vi deltager, så vi vidste ikke, hvad vi turde håbe på, men det har bestemt levet op til vores forventninger – både salget og messen generelt. Det er en virkelig flot messe med et højt niveau. Vi vil gerne bevare vores udtryk og niveau omkring vores brand, og det kan vi med setuppet her på Shopping- og outletmessen, så vi er meget tilfredse, siger Jonas Kobborg, Area Retail Manger hos SELECTED.

Aktiviteter for hele familien
Shopping- og outletmessen spredte sig over tre messehaller, og det var sædvanligvis ikke kun hos de forskellige stande, at aktiviteten var høj. Også messens legeområder lod til at være et tilløbsstykke. Her kunne de mindste slå sig løs i alt fra hoppeborg til karrusel, ligesom der var aktiviteter som børnebio, fodboldspil og trampoliner. Som noget nyt fulgte der med køb af en børnebillet også snacks, gaver og gavekort til oplevelser, som kunne hentes forskellige steder i hallerne. Et tiltag, som blev bemærket hos blandt andre Buddy Legetøj, der var med på messen for fjerde gang.

- Vi har mærket rigtig godt af de nye tiltag omkring børnebilletterne. Der er mange, som er kommet forbi vores stand, som vi måske ikke ellers ville få besøg af. Generelt har der været mange mennesker forbi standen, også flere en de tidligere gange vi har deltaget, så vi er meget glade, siger Rita Poulsen, butiksleder i Buddy Legetøj i HerningCentret.

Et andet nyt tiltag var konceptet ”Spin og vind”, der via QR-koder gav besøgende mulighed for at få del i flere end 500 præmier såsom smykker, elektronik og lækre julekalendere. Den store abe fra Kay Bojesen til en værdi af 10.000 kr. var også på højkant.

God udvikling
I MCH glæder man sig over endnu et veloverstået shoppeevent med højt humør og høj aktivitet:

- Vi ser tilbage på en fantastisk weekend med god stemning og tryk på transaktionerne. Udstillerne havde som altid medbragt flotte varer til skarpe priser, mens kunderne kvitterede med stor købelyst. Samtidig har vi fået gode tilbagemeldinger på vores nye tiltag, og det vidner om, at messen udvikler sig i den rigtige retning, siger Maja Kjær Juul, projektleder hos Shopping- og outletmessen.

I alt 13.982 besøgte messen. Ved forårsmessen lød besøgstallet på 12.046. 

Shopping- og outletmessen vender tilbage med nye tilbud og aktiviteter 18.-19. april 2020 i MCH Messecenter Herning.